Wednesday, 14 March 2012

Recenzie Noul cod al bunelor maniere - Campanie vALLuntar

După cum vă spuneam în postul anterior, îmi doream de ceva vreme să citesc această carte şi iartă că s-a invit ocazia. Noul cod al bunelor maniere este o versiune updatata a codului bunelor maniere, aceasta este actualizată la condiţiile de viaţă prezente. Consider că orice persoană ar trebui să aibă în biblioteca personală o astfel de carte. Dacă fiecare persoană ar lectura măcar o dată această carte cred că am trăi într-o lume mult mai civilizată.
 Noul cod al bunelor maniere este structurat pe patru capitole: 
- În primul capitol, Bazele comportamentului, aflăm modul corect de a saluta,  cum să ne prezentăm, gestica corectă precum şi foarte importantele maniere de la masa 
- Profesioniştii comportamentului în viaţa privată.
- Comportamentul în afaceri.
- Comportamentul pe plan internaţional. 
 Este o lectură foarte foarte uşoară, deşi are aproximativ 300 de pagini, se trece foarte uşor prin ele pentru că te captivează. Un lucru foarte interesant l-am găsit în capitolul 2.Profesioniştii comportamentului în viaţa privată şi anume structurarea unui e-mail. Nu o dată am primit e-mail ce conţinea doar cu o propoziţie sau o întrebare. Nu tu salut, nu tu pa, nesemnat la sfârşit, iar adresa era ceva de genul 87f5d3ujf@yahoo.com. Am luat în seamă e-mailurile de genul? Nu prea. Şi nu dau acest exemplu pentru că sunt eu mare bloggeriţă, dar astfel de e-mailuri se trimit şi persoanelor mai importante. 

Acest cod este foarte bine structurat şi actualizat, găsim în el regulile pentru absolut orice situaţie. Învăţăm cum să ne comportăm între prieteni, la serviciu sau oriunde în lume pentru că ultimul capitol este destinat Comportamentul pe plan internaţional. Numiţi voi o situaţie şi vă garantez că o să o găsiţi.

Ce mi-a plăcut foarte mult este faptul că la sfârşitul cărţii avem un mic test cu întrebări şi răspunsuri din fiecare capitol. Un exemplu este legat de consumarea fructului kiwi,eu habar nu aveam cum se mănâncă. Se taie pe jumătate şi se serveşte cu linguriţa.

Aş putea să vă dau foarte multe exemple de reguli de care nu ştiam, dar sper că v-am stârnit cât de cât curiozitatea încât să citiţi şi voi acest cod de bun simţ.

Aceasta este prima postare de genul acesta, sper că a fost ok, nu uitaţi că fiecare comentariu înseamnă 3 minute de voluntariat! Această recenzie face parte din Campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL.
Astept comentariile voastre!