Sunday, 26 October 2014

DIY - Cum sa vopsesti mobila?!

Cred că v-aţi dat seama foarte uşor despre ce vă voi vorbi astăzi. Voi vorbi, mă rog, scrie, despre cum să schimbăm culoarea unui obiect din lemn fără prea mari bătăi de cap.
Totul a început de la un simplu pat, pat ce nu se potriveşte ca nuanţă cu restul mobilierului şi pentru ca mi-a fost teamă să fac experimente pe el am zis să încep cu ceva mai redus ca dimensiune, o galerie. Cred că multe dintre voi au avut sau chiar au genul acesta de galerie acasă, galerie din lemn, banală, inele din lemn şi un sistem de montare exprem de rudimentar.
Aşadar am avut nevoie de umătoarele:
+ obiectul ales, în cazul meu galeria;
+ şmilgher, de preferat unul cu granulaţie mai mare;
+ un grund pentru lemn, incolor;
+ vopsea în culoarea aleasă, eu am ales alb;
+ pensule de calitate sau mini trafalet cu bureţel.

 photo galerie1_zpsadccb404.jpg


 photo galerie2_zpsdf694534.jpg

Toate cele enumerate le gasiţi în magazinele de bricolaj gen Dedeman, Leroy Merlin, Praktiker, etc, dar şi la magazine mai micuţe de cartier cu acelaşi profil.
Primul pas este bineînţeles cel mai enervant, smilgheruirea. Aici ar fi foarte utilă o maşinărie pentru aşa ceva, dar în lipsa acesteia am zis merci şi pe smilgher;

 photo galerie3_zps0c22dd69.jpg

Pasul doi este deprăfuirea, adică am şters galeria de praf cu o laveta uscată din bumbac. Nimic mai simplu. Ar fi trebuit după ştearsă cu ceva pe bază de alcool, dar nu am avut, aşa că am sărit peste pasul acesta;
Pasul trei. Aplicarea grundului. Cu o pensulă mai lată am aplicat uniform grundul pe întreaga suprafaţă ce urma a fi vopsită şi am aşteptat să se usuce până a doua zi. Mare atenţie ce fel de grund cumpăraţi pentru că există mai multe tipuri de vopsea ce nu sunt compatibile cu toate tipurile de grund. Eu, pentru că am ales o vopsea pe bază de apă, la fel am ales şi grundul.

 photo galerie4_zps171e282d.jpg

Pasul patru.Vopsirea propriu-zisă. Eu am avut nevoie de trei straturi de vopsea pentru a obţine un alb mat pentru că pensula pe care o aveam era pur şi simplu groaznică aşa că vă recomand să încercaţi un mini trafalet. La al doilea proiect de acest gen mi-am dat seama că acoperă mult mai uniform. Despre timpul de uscare nu pot să vă spun decât că diferă de la o vopsea la alta, eu am lasat să se usuce fiecare strat cel puţin două ore înainte de o noua aplicare. În poza de aici nu erau aplicate cele trei straturi ci doar două. Am uitat să îi fac poză după ultimul strat de vopsea.

 photo galerie5_zpsebca329e.jpg

Pasul cinci. Aplicarea unui lac protector. Pentru că eu îmi doream o culoare mată am sărit şi peste acest pas. Nu vă îmaginaţi că vopseaua pe bază de apă se ia la atingere căci nu este aşa. Este exact precum culorile acrilice pe care le folosim pentru pictarea modelelor pe unghii.
După ce galeria s-a uscat complet am trecut la montarea ei pe perete şi aranjarea draperiei. Şi da, nu am perdea, am pisică ... dacă ştiţi ce vreau să spun.

 photo galerie6_zpsebda67af.jpg

 photo galerie7_zpsbfa8a07c.jpg

Sper că v-a plăcut proiectul meu. Dacă vă plac postările de genul acesta aştept comentariile voastre pentru că am mai finalizat încă două proiecte de acest gen pe care abia aştept să le împărtăşesc cu voi.
Pupici!!